New work

      Tiba- tiba hati tergerak nak update blog yg dah lapuk nih. Pasal dah buruk sangat aku pung merajinkan diri untuk edit header. Sekali dah lapan tahun tak bukak adobe la picasa lah. Habis semua aku lupa. So akhir sekali aku memilih jalan untuk biar kan ia menjadi semakin lapuk.
   
   Untuk cuti belajar yang baru nih aku bercadang nak kerja. Kalau boleh aku nak kerja yang tak perlu lah aku mengadap orang. Buat kerja belakang tabir. Maka aku sudah agak di kuala yang kaduk nih taidak dapat merialisasikan impian serta hasrat aku pun berhijrah la ke kampung. Seminggu aku duduk disana. Macam-macam kerja ada. Akan tetapi masalah transport pulak. Maka aku pulang ke kaduk yg asal.
   
   Pasal dah lamam sangat aku duduk dekat rumah, muka yang makin bulat menjadi lebih berganda, maka aku ambik keputusan kerja jadi cashier di Shell baru dekat Kuala tuh.


   First day aku kerja aku rasa takut sangat. Kemain gementarnya. Tahu sebab ape aku takut? Sebab aku tak sanggup nak lap-lap, nak cuci. Malu mak nokks! Maka aku pun tanpa membuang masa memulakan kerja. Bismillah. Dengan rasa senang hatinya, kakak dekat situ membawa aku ke belakang kedai. Tahu die suruh buat ape? "Haa dik. Masuk je kerja kena bersih kan kedai.". Masa die cakap tu tau dekat mana? YES. DEPAN TOILET. awesome giler rasa. Nak balik call mak semula pun aku rasa ade. Toilet rumah aku pun aku tak cuci. 

   First day tu jugak die bagi aku try jadik cashier. Agak susah sebab aku kena handle customer yg dekat luar, yang nak beli barang lagi. lagi lembab service kau dpat penagan free dari customer. Itu memang lumrah jadik cashier. Sekarang aku dah masuk 5 hari kerja dekat situ. Macam-macam hal jadik.



No comments:

Post a Comment